Z cyklu na co warto zwracać uwagę przy umowach informatycznych
CZAS REAKCJI –
Najgorzej jest gdy nagle nasza strona internetowa, serwer lub jakakolwiek inna usługa informatyczna przestaje działać. Co robimy ?
Dzwonimy do firmy która nas obsługuje i dowiadujemy się, że czas reakcji i czas realizacji serwisu trwa …. np 3 dni.
Skąd ten czas ? Z umowy SLA (umowy utrzymaniowej), którą podpisaliśmy z naszą firmą informatyczną.
W niektórych biznesach nawet kilka godzin problemów informatycznych może być albo nie być na rynku.
Dlatego – Zawsze weryfikujcie Czas reakcji i starajcie się by był on jak najkrótszy szczególnie w przypadku awarii krytycznych. Czas reakcji może być opatrzony odpowiednimi karami dla usługodawcy a co za tym idzie koszty ewentualnych problemów informatycznych i Waszych strat pokryje usługodawca, a Wy możecie spać spokojnie 🙂