Ostatnio podkreślaliśmy, że strona internetowa powinna być wykonywana przez lokalną firmę, która w komunikacji z klientem jest w stanie zweryfikować jego potrzeby. Zatem czy to będzie Środa Wielkopolska czy to będzie Kórnik czy Śrem, czy jakakolwiek inna miejscowość, to należy szukać firm, które są w stanie do was dotrzeć i poznać wasze problemy oraz cele.
Dzięki temu strona www waszej firmy będzie waszym oknem na świat.
Dziś postaramy się przedstawić wam, jakie główne elementy strony internetowej powinny znaleźć się na każdej stronie firmy.
Chyba najważniejszym elementem jest pokazanie na pierwszy rzut oka czym wasza działalność się zajmuje. Dlatego jeszcze przed podjęciem decyzji, jakie powinny być funkcje strony, musicie zadbać o wystrój graficzny. Pamiętajcie wystrój graficzny, decyduje o tym czy klient po wejściu na waszą stronę zatrzyma się na niej, czy ją natychmiast opuści.
O firmie na stronie www
Należy pamiętać, że nie trzeba wpisywać wiele informacji, o historii waszej firmy, o tym kto ją prowadzi, o nazwiskach i tak dalej. Informacja musi być zwięzła, ale jednocześnie pokazująca, kto w firmie pracuje, a także jakie firma ma doświadczenie. Należy pamiętać, że im mniej treści, a więcej grafiki, tym lepiej dlatego, że nasi klienci chcą w ciągu 20 sekund uzyskać wiedzę, czy warto z nami współpracować.
Kontakt na stronie www
Drugim ważnym elementem, którego nie może zabraknąć na stronie internetowej, jest kontakt do was. Jeśli wasza firma prowadzi działalność typowo lokalną, należy zadbać również o informację wprowadzone w 'moja firma Google’, a w miejscu kontaktu na stronie internetowej powinna znaleźć się mapka oraz informacja jak do was dotrzeć oraz w jakich godzinach firma pracuje. Jeśli wasza firma świadczy usługi globalne trzeba podejść do kontaktu troszkę inaczej. W tym nasi klienci będą chcieli skontaktować się z nami drogą internetową. Nie oznacza to jednak, że nie powinniśmy wskazać konkretnego adresu. Adres pokazuje, że nasza firma funkcjonuje,a dzięki temu klienci czują bezpieczeństwo współpracy.
Oferta firmy
Oferta firmy musi być uczciwa i pokazująca, to co mamy do zaoferowania klientom. Ważne jest, abyśmy jeśli to możliwe, przedstawiali swoją ofertę w formie wizualnej pokazując nasze produkty lub usługi. Pamiętajmy, że nie powinniśmy prezentować setki produktów lub usług, a te podstawowe należy wyróżnić tak, aby klient widział je wchodząc bezpośrednio na stronę.
Doświadczenie i rekomendacje firmy na stronie www
Warto pokusić się o zaprezentowanie rekomendacji, które świadczą o doświadczeniu firmy. Najlepsze rekomendacje to rekomendacje innych firm, które są zadowolone ze współpracy z nami. Dlatego można pomyśleć o tym, aby zaprezentować konkretne treści osób właścicieli prezesów firm. Forma referencji zależna jest od prowadzonego biznesu.
Czy to wszystko co powinno się pojawić na naszej stronie internetowej ?
Wszystko zależy od naszej branży, od tego czym nasza firma się zajmuje i od analizy. Dlatego szczegóły co powinno się znaleźć na stronie internetowej należy omówić z naszą lokalną agencją interaktywną.
Na naszej stronie internetowej, możemy wprowadzać różnego rodzaju integracje z innymi systemami social media, naszymi innymi systemami informatycznymi, sklepami internetowymi, katalogami, czatami. Wszystko zależy od tego, czego oczekujemy od naszego okna na świat.